Header Ads Widget

Responsive Advertisement

Ticker

6/recent/ticker-posts

Ik ben mooi, en iedereen houdt van me


Heb je het wel eens geprobeerd? Voor een spiegel gaan staan, jezelf diep in de ogen kijken, en dan zeggen: "Je bent mooi, ik hou van jou".

Ik dus niet, en het maakt ook dat ik mezelf super ongemakkelijk voel. 

Dit was mijn affirmatie van vandaag vanuit het boek "Wees lief voor jezelf" van Louise Hay, en men zegt dat als je dit volhoudt, en je erdoor heen werkt, dat je dan inderdaad jezelf beter gaat voelen. 

En niet alleen algemeen beter. Zekerder en beter bestand tegen wat anderen denken of zeggen, of meer wat jij denkt dat ze denken en zeggen. 

Want meestal denken en zeggen mensen niet zo heel veel over je. Sterker nog, meestal denken ze helemaal niet aan je, ze zijn vooral met hun eigen sores en wereldje bezig. 

Dat besef...ik weet het en toch...wat kan ik me druk maken over wat mensen mogelijk zouden denken. En van daaruit wat ik dan eigenlijk zelf over mij denk. En dat is duidelijk niet dat ik mooi ben en van mezelf houdt. 

Dat heeft dan vooral te maken met dat ik nogal kritisch op mezelf ben. Er moeten aardig wat kilo's af, je kleedt je toch wel superslonzig de laatste tijd, en je haar is ook weer eens een zooitje. 

Maar zelfliefde, en daar hebben we het hier over, wil niet zeggen dat je perfect moet zijn. Dat idee wordt je ingegeven van buitenaf. Door anderen die vinden dat je zus of zo moet. En dan is het maar al te verleidelijk om jezelf net dat kleine beetje aan te passen waardoor je denkt aardiger gevonden te worden. 

Je bent bezig om het anderen naar de zin te maken. Maar als jij jezelf niet accepteert en mooi vindt zoals je bent, hoe kun je dan verwachten dat een ander dat wel doet?

Juist Vanessa, hoe kun jij dus verwachten dat anderen dat wel doen, als je het zelf niet eens doet?

Toch maar die spiegel gaan opzoeken denk ik...





Een reactie posten

0 Reacties