Header Ads Widget

Responsive Advertisement

Ticker

6/recent/ticker-posts

Tarot - 13. Dood en Wedergeboorte

 

Afgelopen zaterdag kreeg ik het nieuwe lichtziener tarot binnen. Ik werd meteeen aangetrokken door de kleurenpracht van deze kaarten. 

De kaarten zelf komen in een mooi doosje, en van Tarot.nl kreeg ik er nog een linnen tasje bij (alleen voor de eerste zoveel bestellingen).

De kaarten zelf zijn stevig en voelen fijn om in je handen te houden. Er komt een compact boekje bij met een interpretatie van de kaarten. 

Dit is de kaart die ik vandaag trok. En hoewel er dood staat vind ik dit een hele mooie kaart. 

Ik kijk hiernaar en eigenlijk voel ik een beetje een mengeling van weemoed en hoop. Weemoedig omdat dood afscheid nemen betekend. En ik heb toch wel weer wat keertjes afscheid genomen de laatste tijd. 

Maar als ik naar de kaart kijk dan schuilt er achter de dood ook een lichtstipje. Een sterretje, waarlangs je naar een nieuwe wereld kijkt. 

Laten we eens naar de betekenis kijken volgens het boekje.


Lichtzijde: Het einde van iets, cycli van transformatie, transitie, wedergeboorte, verandering, een hervonden bewustzijn, nieuwe overtuigingen het einde van iets, een symbolische dood, een proces van initiatie.

Schaduwzijde: Vastklampen aan het verleden, angst voor verandering, sentimentele gehechtheid, de kracht van destructgie, sterfte, het einde van hoop, rouwen om verlies. 

Je staat op de drempel van een enorme transformatie, en het is tijd om te rouwen om het einde van een fase terwijl je de geboorte van een andere viert. Deze energie van transmutatie en wedergeboorte duidt op een prachtige metamorfose die ervoor zal zorgen dat je je bewustzijn verruimt en je dichter bij je eigen hogere essentie komt. Een cyclus in je leven (een relatie, een overtuiging een carrierepad, of een gedateerd plan voor de toekomst) komt nu onafwendbaar tot een einde. Adem maar eens diep in als je dit beangstigd, lief licht!

Deze verandering is nodig! Weet dat deze kaart je aanspoort om los te laten wat al energie kost, en je te concentreren op dingen die al aan kracht winnen. Verwelkom de mogelijkheid van iets nieuws, en laat deze fase tot een gracieus einde komen. Kijk in de magische richting van deze pas ontdekte horizon, want onder zijn morbide uiterlijk kondigt de kaart van de dood spannende nieuwe tijden aan gevuld met oneindig potentieel. Nieuw licht staat klaar. 

Ik sta mezelf toe om het verleden los te laten zodat ik energie overhoud om opnieuw mee te beginnen. 

Ik ben eens goed gaan zitten en heb de afbeeldingen van het Lichtziener Tarot eens goed op me in laten werken, maar dis is wel duidelijk een tarot set die me heel erg blij maakt en heel erg tot me spreekt. Ik denk dat ik nog veel plezier ga hebben van deze set en zoals altijd zal ik de kaarten met respect behandelen. 


Een reactie posten

0 Reacties