Header Ads Widget

Responsive Advertisement

Ticker

6/recent/ticker-posts

Magie voor elke dag

Ik denk dat ik eigenlijk altijd al heb geweten dat ik een heks was, maar zo rond mijn 15e ben ik wat dingetjes rondom de hekserij gaan ontdekken. 

Zo kan ik me herinneren dat een vriendinnetje en ik wat hebben gekeken naar kleurenmagie en vriendinnenbandjes hebben gemaakt die de juiste kleuren erin hadden zodat we de juiste vriendjes zouden krijgen. Heel onschuldig, maar ik weet dus al praktisch mijn hele leven dat ik het pad van de hekserij volg, hoewel ik dat lang niet hardop heb durven zeggen. 

Maar het al je hele leven weten en het toepassen in je leven zijn wel 2 heel verschillende dingen. Voor de langste tijd heb ik magie beschouwd als iets wat je doet bij speciale gelegenheden of wanneer je een speciaal iets wilt bewerkstelligen. En natuurlijk is het dat ook...

Maar eigenlijk is magie het mooist als je het door je leven heen weeft. Als een rode draad die alle aspecten van je leven raakt en een beetje mooier maakt. Magie maakt mijn leven duidelijk mooier. En hoewel ik het wel eens vergeet in de waan van de dag, het maakt mij ook gelukkiger om met regelmaat even de dingen een tandje terug te draaien en wat energie erin te steken zodat mijn spirituele kant ook gevoed wordt. 

In deze zware tijden is het erg belangrijk om dichtbij jezelf en je spirituele kant te blijven. Het kan je houvast en troost bieden. 

Daarom in deze onderwerp een aantal voorbeelden en manieren om magie toe te passen in je dagelijkse leven. 

Magie bij de huishoudelijke klusjes

Er is een boek te schrijven over bezemmagie, en hoewel dat zeer interessant is, zullen de meeste mensen vaker de stofzuiger in handen hebben als de bezem tegenwoordig. 

Maar niet getreurd, dezelfde aspecten kun je injecteren in het dagelijks schoonhouden van je huis. Elke keer als je staat te stofzuigen zou je even je ogen dicht kunnen doen en je focus en intentie richten op het reinigen van de energie van je huis. Niet alleen het opzuigen van het stof, maar ook door het schoonmaken van de energie in je huis. 

Als je een sopje maakt zou je een druppeltje etherische olie kunnen toevoegen aan het water. Bijvoorbeeld een druppeltje lavendel of vanille voor een rustgevende sfeer, of eucalyptus voor een vrije ademhaling (dood ook schimmels) of in de slaapkamer een druppeltje patchouli als lustopwekker. 

Een andere oplossing is om een edelsteen in je schoonmaakwater te doen. Veel soorten edelstenen zijn online wel als split/chips te vinden (hele kleine splintertjes van de edelsteen) en je kunt een paar van deze splintertjes toevoegen aan je water. Let wel op dat niet alle edelstenen evengoed tegen water kunnen. 

Amethyst is bijvoorbeeld een edelsteen die helpt spanningen te verwerken dus deze is heel geschikt voor in je schoonmaaksopje als je rust probeert te creëren. Aquamarijn is ook een steen die al sinds lang wordt gebruikt voor uiteenlopende zaken en gemakkelijk beschikbaar is als chipjes voor in de emmer. 

Als je de stofdoek vasthebt probeer dan alle negatieve energie weg te vegen en laat positieve energie achter. Wanneer je de vaat doet geef dan kleine wensen mee aan de mensen die van de borden die je staat af te drogen zullen eten. 

Bij het schoonmaken van een badkamer of toilet kun je proberen om rust en reinheid te bundelen. En terwijl je schoonmaakt ruim ook je innerlijke zelf een beetje op door het elke keer als je de dweil uitspoelt ook jezelf een beetje schoner te laten zijn. 

Zorg ervoor dat je regelmatig de ramen goed openzet zodat het goed kan doorluchten, maar ook zodat alle negatieve energie die jij aan het wegpoetsen bent kan verwaaien. 

Daarnaast kun je natuurlijk even lekker een stokje wierook aan doen zodat je huis na het poetsen ook lekker ruikt. 

Een tip die ik bij een vriendin van mij tegen kwam is dat je als je je wierook voorraad op het toilet bewaard je eigenlijk nooit toiletverfrisser hoeft te kopen. 

Dus zie het huishouden als een moment om je magie te laten werken en je huis te doordringen van magie. 

Volgende keer "Magie bij het koken".

Een reactie posten

0 Reacties