Header Ads Widget

Responsive Advertisement

Ticker

6/recent/ticker-posts

Tarot - 18 De Maan

 

Vandaag trok ik opnieuw een kaart van de grote arcana, namelijk de maan. Deze keer trok ik een kaart van het Paulina Tarot. Een beetje een chaotisch tarot in aquarel kleurtjes. Veel fantasy, maar aardig donkerder als het lichtziener tarot. 

Maar op de een of andere manier toen ik de kaarten aan het schudden was voor het lichtziener tarot voelde die niet correct aan. 

Vandaar deze kaart. 

Als ik naar de kaart kijk dan vind ik dat de maan erg op de zon lijkt. En de maan kijkt bijna venijnig naar beneden. Het katachtige figuur lijkt niet blij te zijn met de maan. Ik zie een krabbetje op de voorgrond, en de kaart wordt doorkliefd door een beekje wat naar een bomenlandschap loopt. Onderweg kom ik dan nog een wesp of bij tegen. Verder zit er een slang rond de boom gekronkeld. 

De kaart in zijn geheel voelt niet vrolijk. Eerder alsof ik op mijn hoede moet zijn voor wat er komen gaat. 

Bij het Paulina Tarot zit een klein boekje met uitleg:

"XVIII - The Moon

The creature cannot decide whether to transform into a wolf or a wildcat, so he turns to the wisdom of the moon for direction. The river running between six trees represents the six senses. The flowers and trees sway as they are affected by the energy of the moonlight. The bee is a symbol of creativity and power. 

Meanings: Vivid drams, psychic impressions, lack of clarity, illusions, creativity, the unconscious mind. 

Reversed Meanings: Deception, insincerity, confusion, depression." 

De Maan - Arcanum 18, astrologische associatie: vissen

Kernwoorden: Intuïtie, angst, zelfverloochening, illusie

Kernzinnen: Gevaarlijke liefdesrelatie, blind voor de waarheid, onrealistische dromen, zich verward voelen, ongerust zijn en zich zorgen maken, vertrouwen op uw intuitie, contact met de werkelijkheid verliezen.

Interpretatie:

De maan is een complexe kaart omdat zijn aard misleidend is; hij houdt zich zeer bezig met uw gevoel van eigendom of van veiligheid en zekerheid. Als u zich op bekend terrein bevindt of bij mensen bent die u kent, voelt u zich veilig. Er zijn echter momenten dat we de duistere, onbekende schaduwkant van onze aard ervaren. Hierdoor kunnen we uit balans raken, bang en kwetsbaar worden. 

De maan moet zich uiten en als dat gebeurt in een legging is het positieve aspect van de Maan het vertrouwen in deze dieper gelegen gebieden. De Maan herinnert ons eraan dat het leven doordrongen wordt van mysterie, ook al weigeren we dat doorgaans te erkennen. Het advies is om u niet te laten afleiden door zelfverloochening en verstoring van de waarheid. U heeft een doel, houdt daaraan vast. 



 

Een reactie posten

0 Reacties